Sunday, June 7, 2009

Azam Tahun Baru: 1 Sudah Buntu

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Lama tak menulis (lama ke?) huhuhu..

Anyway, ingat lagi tak azam tahun baru aku? Boleh refer kepada 1st posting aku kat blog ni nanti. Aku cOba menjuarai at least 1 pertandingan pidato.

Keputusannya?

Setelah gagal di Pertandingan Pidato Antarabangsa untuk mara ke final tempoh hari, maka tamatlah sudah ruang dan peluang aku untuk berpidato mewakili UIA selepas ni. Kenapa? Peluang sebegini perlu diberikan kepada mereka yang lebih layak dan lebih muda serta berkeupayaan untuk mara lebih jauh daripada apa yang aku mampu lakukan, semudah itu.

Maka, ruang yang ada untuk aku sekarang adalah dalam pertandingan debat, isunya, masih adakah orang yang inginkan aku berkhidmat mewakili UIA? Bukan apa, aku risau badi aku membawa malang buat UIA, aku benar-benar risau. Ingin sekali untuk beraksi, namun apakan daya, hati kecil ini hanya mampu bermimpi, menjadi realiti jauh sekali.

Kesimpulannya, noktah untuk pidato....

9 comments:

  1. hehehe..xpe3..buktikan leh wat yg terbaik... chayo!!!

    ReplyDelete
  2. to intisar:
    ruang sudah tiada utk membuktikan ape2.. terima kasih atas sokongan.

    ReplyDelete
  3. Tkpe..izzat ruang dan peluang sentiasa ade..ulat dlm batu pun boleh hidup..kadang2 Allah swt beri kita hujan ribut dulu.tp tk sangka hikmahnya pelangi bersinar setelah hujan reda..fikir2kanlah selamat beramal ;)

    ReplyDelete
  4. to Azie-Cipul:
    ni Kak Azie ke Abg Cipul? ke dua2? hmmm... tak pe lah, tak der rezeki saya, nak buat mcm mana..terima kasih atas nasihat ala2 hot fm punyer waktu solat tu..huhuhu

    ReplyDelete
  5. salam...
    ohoho...ape sudah jadi izzat??
    xpela...at least ko da try yg tbaik kn??
    stp org ada la kelebihannye,badi2 buruk ni,ko percaya ka??haha
    dr skola da stat debat pidato ni, so, xpela...anggap kasi can kat budak2 baru...lepas ni ko jadi diorang punya mentor pon o.k apa kn~(^_^)
    btw,there's a long way to go, so, chaiyok2!!^^

    ReplyDelete
  6. izat...sah2la sifu aka coah tunas gemilang..abg cipul..ahahah

    ko ade bakat ko bile pegi kauh-ala2 adlin tak aman ramlie

    ReplyDelete
  7. to Rosila:
    terima kasih atas nasihat dan sokongan..

    to Abg Cipul:
    hahaha.adlin pun ada, khatijah ibrahim pun ada..hahaha..thanks coach Tunas Gemilang..
    hehehe

    ReplyDelete
  8. wishing u all the best.. salam ziarah dari dublin.. blog hopping.. :)

    ReplyDelete