Tuesday, May 5, 2009

Interschool 2009 dan Program Sangkutan....

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Interschool 2009 dah berakhir since 29hb April 2009. Johan bagi kategor Bahasa Melayu: Sekolah Menengan Islam Hidayah, JB and naib johan: STAR. For English category, SMK Greenroad telah ditabalkan sebagai johan dan SM Islam Hidayah muncul sebagai naib johan. Tahniah kepada semua pemenang!!



MCKK macam mana? BM 1st team kalah dengan SBPI Kubang Pasu kat double octo, 2nd team tak break to knock out pun. English 1st team kalah dengan SMK Greenroad kat octo, 2nd team pun sama, tak break to knock out. Mudahnya untuk menggambarkan nasib MCKK dis year (setakat ni lar kan), tak dak rezeki. Kenapa tak dak rezeki? Ada orang tak berkat? Duit tak halal? Niat tak betul? Ada orang yang tak berusaha? Usaha tak cukup? Itu biarlah Allah yang Lebih Mengetahui. Kita sesama manusia ni, nilai apa yang kita nampak jer lah. Tapi bagi yang tau tu, tau jer lah. Tapi aku takkan bagitau kat sini. Kat sini aku attach lar skit gambar-gambar diorang sepanjang tournament (tapi gambar di sebalik tabir jer lar). Bukan apa, aku mana sempat nak lepak dengan diorang waktu tournament, malam jer lar sempat tanya khabar. Itu pun kena mintak tolong Pojie and Bean. Huhuhu...









So, untuk kitorang committee Interschool ni, memang penat abis lar. Siap aku pertama kali sepanjang sejarah penglibatan dalam Interschool, kali ni aku demam panas bila masuk hari ke-3. Tak tau kenapa. Selamat ada Pojie yang diva ubat, semua ubat di atas muka bumi ni dia ada, dia lar yang dok paksa aku makan ubat demam and selsema. So, towards the end, aku semakin sihat tapi tak fit untuk buat semua keje-keje PC, nasib baik lar Zack selaku assistant head comm PC ada untuk back up and Alhamdulillah, dia memang boleh diharap. Betapa tak laratnya aku bila demam tu, Allah jer yang tau, siap tak boleh bukak mata ni. Badan punya panas siap terasa bahang bagi sesiapa yang sentuh kulit aku. Dahsat ok!! Yang gambar-gambar aku attach ni, banyak gambar before aku demam, so tu yang sempat senyum semua lagi. Yang gambar pakai blazer tu, waktu dinner, dah demam tapi semakin ok cuma muka tak larat lar.

Komen aku pasal penganjuran kali ni, aku rasa 1 cabaran yang sangat besar untuk kitorang semua lagi-lagi committee catering and welfare pasal nak dijadikan cerita, nauzubillahiminzalik, berlakulah krisis keracunan makanan, atau nama manjanya 'cibi'. Bukan participants ad cikgu jah kena, committee pun ramai yang kena, termasuklah aku sendiri. Yang adO!! Nak dijadikan cerita, before demo debate hari Sabtu tu, right before demo, tiba-tiba aku diserang sakit perut yang sangat dahsat!! So, memang demo tu aku tak sedap perut, teremos sekejap and tengah-tengah debate tu terkeluar mood garang. Maaflah kepada semua yang tidak senang dengan gaya aku debate demo hari tu. Bukan sengaja tapi terpaksa dek kerna perut yang memulas. Caterer yang serve food sampai jadi kes cibi ni dah dikenalpasti. Bagi pihak UIAM, saya nak mintak maaf kepada mana-mana sekolah yang cikgu dan pesertanya cibi. Janganlah serik untuk datang ke Interschool lagi di tahun-tahun yang akan datang dek kerna kes cibi ini. Insya Allah, perkara sebegini tidak akan berulang lagi.

Kualiti pasukan this year, yang aku tengok, macam berlaku penurunan kualiti yang sangat dahsat. Hatta debate knock out rounds pun tak macam knock out, macam 1st, 2nd round prelims jah. Lawan-lawan manja. Tak tau lar pulak dengan 100 teams ni, 6 rounds for prelims tak cukup untuk tolak team terkuat ke atas ke apa tapi overall, macam tu lar. Lahar. Final tu pun, dengan persembahan yang sebgitu, kes pulak, ada yang bagus contoh macam hujah SM Islam Hidayah yang berkaitan dengan undang-undang untuk mengawal media kerana media merupakan medium yang banyak mempengaruhi pemikiran remaja, ok lar, agak out of the box lar. Yang dahsatnya, analisis pembuktian STAR, jawapan terbaik adalah sikap pesalah undang-undang itu sendiri. Motif?? Aku malas nak komen dah. Cuma, bagi sesiapa yang terbaca nukilan blog ni, nasihat aku, banykkanlah membaca. Berhentilah mengarut. Itu sahaja.

Pasal budak matrix yang jadi committee pulak (jadi ke?), bagi yang sungguh-sungguh jadi committee hari tu, terima kasih banyak-banyak. Bagi yang lebih mementingkan kerjaya selaku part-timer, lantak korang lar. Aku dah malas nak tegur. Tegur pun bukan ikut pun. Hatta nak suruh demo debate depan usher pun tak nak, bagi alasan 'dah senior, suruh lar budak mtrx lain, dia dah masuk gombak', sedangkan, nombor mtrx Gombak pun tak dak lagi, tak tau lar apa nak jadi Tau lar penganjuran program di mtrx sangat merletOp kan, Dean's Cup pun boleh tak dak committee? Siap mintak budak Gombak yang tolong jadi commitee, 'cemerlang' sangat kan? Lepas tu orang nak ajar waktu interschool, tak nak datang, alasan kerja, sampai kiamatpun kau tak kan pandai handle program. Bukan sorang jer yang dimaksudkan ni, adalah beberapa orang. So, pandai-pandai lar nak pikir sendiri. Kalau waktu macam ni tak boleh nak belajar untuk berkorban demi kepentingan bersama, tak tau lar dalam kehidupan di masa depan, boleh ke dia jadi manusia yang boleh bekerjasama dan tidak bersifat individualistik.

Bo and Wan Gem: kat Pizza Hut waktu preparation period pasal Wan Gem kebulur nak makan pizza. Tertipu dengan gambar muffin dalam menu, bila dah dapat muffin tu, yang adO!!



Fifi (purple) and Abe Haq. Punyer tension sampai main Saidina (ada lagi ke orang main Saidina zaman-zaman sub-prime crisis ni?)

Fifi and Mimi- kira duit 'suap' catering lar tu. Tu yang ramai 'cibi' tu. Hahaha..









Hari Isnin lepas, aku start program attachment aku kat Mahkamah Majistret/ Sesyen Butterworth. Ya Rabbi, 1st day tu agak lar buhsan. Tengok-tengok file. 2nd day, tadi best skit kot pasal aku diberi keje oleh En Arif untuk bukak file, kiranya buat keje lar, ada lar keje skit untuk aku buat. Lepas tu, petang tadi, ofis pulak kosong. Memang mengantuk geLL lar. Hampir tersengguk aku, tapi pandai-pandai lar cover kan. 1st day aku blur lagi kat tempat tu, tak biasa. So aku makan lar kat kedai sebelag court tu, agak lar mahal and tak sedap. Gambar aku attach kat bawah ni. Nampak menarik tapi tak sedap!! 2nd day, aku dah tau kat mana canteen dia, ok lar, makan nasi kat situ tapi agak mahal jugak lar sebenarnya. Tak pa lah, pengalaman bekerja. Huhuhu...


Muka buhsan kat kedai....

View dari Level 4...dekat dengan laut


Pemandangan dari surau...

17 comments:

  1. terdetik pulak nk melahirkan kata maaf pasal kondisi deans cup yg lepas, yg x dpt memuaskan hati banyk pihak..maaf sngat2

    ReplyDelete
  2. kes Hidayah mmg melertop. proud gler tgk final eglish mlm tu..tdung2 labuh semua.. hehe

    ReplyDelete
  3. to anonymous:
    sape ni? mmg lar taraf penganjuran tu jauh sekali utk dpt grade c untuk lulus..

    to danial:
    teruskan verangan sepanjang masa..
    tudung labuh konon..cett!!

    ReplyDelete
  4. perlu ker letak gambar ceq mcm tue...
    choy!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. eh. mahkamah tu dekat dgn bangunan perda ka?
    -rzr

    ReplyDelete
  6. Izzat! Very nice seaview from your office location! All the very best for your attachment! Anyway makanan Western you had for lunch nampak macam sedap..hmm tak sangka looks could be so deceiving! Haha! =)

    ReplyDelete
  7. to wan gem:
    padan muka kau..cantik ape kau posing mcm tu..
    kan ke kau kata, jgn hipokrit? huhuhu

    to rzr:
    tak lar, ni tepi laut...dekat dgn higghway baru..dkt dgn majlis perbandaran..

    to datin seri:
    yer, nampak best chicken chop tu tapi rasanyer, lahar!! teringat pulak waktu kita mkn chicken wing and sandwich pukul 4 pg tu. hahaha

    ReplyDelete
  8. izzat.... hahaha sekadar seronok menyebut namamu!!!

    ReplyDelete
  9. to haxira:
    skdr nak reply comment mu...huhuhu

    ReplyDelete
  10. kenapa gmbar sy xde? huhu

    satu cdgn dari pihak ratio: gmbr muka breakfast tu wajar dijadikan gmbr wall photo di FB..hahaha

    ReplyDelete
  11. to radzi:
    mana aku nak tau kenapa gmrb kau tak dak.. maybe kalau kau bg gmbr2 yg kau tgkp waktu interschool i.e gmbr aku and kau or gmbr aku jer, aku boleh upload kat sini. ni semua pun gmbr from camera wawa. anywya, itu bukan breakfast, itu namanya lunch. huhuhu

    ReplyDelete
  12. jangan hipokrit gtew,,,,

    ReplyDelete
  13. to ewanahmad:
    benar..do i care? hahaha..
    usah nak jaga kebajikan yoges jer lar..
    hahaha

    ReplyDelete
  14. tuelar nak jaga yoges,
    jaga kebajikan warga tua...walaupun dah kena sindrom benjamin button..
    dan ala2 nak jdi PA artis lagi...
    malatop...
    btw, u want this? di depan kyros kebab....

    ReplyDelete
  15. to ewanahmad:
    sapa yg kena sindrom benjamin button?
    sapa pulak artis yg kau nak jd PA ni?
    huhuhu

    ReplyDelete
  16. i lurve mckk boy..oyeahhh

    ReplyDelete