Saturday, May 23, 2009

Kronolgi diCampak Kecil-kecilan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

21hb Mei 2009 (Khamis)

6.30 pagi: Bangun tido, kepala rasa berat semacam

7.00 pagi: Breakfast, mintak ubat kat mak, telan ubat

7.20 pagi: Kepala tak rasa berat dah, tapi selsema lar pulak, pergi court, drive sendiri

7.55 pagi: Sampai court

8.00 pagi: Masuk ofis

8.15 pagi: Kak Mala and Mr Ganeson (Jurubahasa) tanya kenapa tak sihat, offer ubat, tapi aku kata, dah telan ubat kat rumah tadi, ingat selsema akan stop lar

9.00 pagi: Hakim masuk court, aku terpaksa keluar masuk mahkamah berulang kali pasal hingus ni makin rancak mengeluarkan dirinya.

12.30 tengah hari: Jumpa Tuan Faiz (Supervisor) pasal nak bagitau lecturer nak datang check hari Jumaat pagi, tapi dia tak dak pagi tu. Kena lar call Dr Ismail bagitau dia and Dr Ismail kata dia nak datang petang tu, dalam 3-4 petang pasal dia datang dari Alor Star. Aku baru ingat nak balik lepas lunch pasal selsema yang agak dahsat ni, tapi terpaksalah stay pasal nak jumpa Dr Ismail.

1.30 petang: Lunch

2.00 petang: Masuk ofis balik

2.15 petang: Badan rasa tak sedap, telan ubat lagi.

2.30 petang: Selsema dah slow down tapi badan pulak rasa sejuk semacam.

3.15 petang: Dr Ismail datang dengan abang dia and aku bawak dia jumpa Tuan Faiz. Dah habis sembang and discuss semua, bagi souvenir dari UIA, dia pun balik.

5.00 petang: Balik dari court

5.30 petang: Sampai rumah and badan dah rasa panas semacam.

8.15 malam: Pergi clinic. Doktor sahkan aku kena Demam Cempak versi kecik dengan merujuk kepada bintik-bintik kecik kat tangan and badan, macam ruam. Down sekejap. Ingat demam biasa jah. Even aku tak pernah sedar pun ada ruam tu. Maybe malam tu baru naik kot. Dapat MC seminggu (22nd-28th May 2009).



Itulah ceritanya....

Tapi aku heran, demam campak ni berjangkit. Soalnya, aku berjangkit dengan sapa? Sapa yang kat court tu yang ada demam campak? Kalau pun ada, aku ni bukan bersentuhan dengan semua orang pun, macam mana pulak boleh berjangkit? Haish, aku pun tak paham..

Untuk rekod, aku dah pernah kena demam campak versi besar waktu ambik result PMR dulu.

Sekian...

5 comments:

  1. isk3..bahaye tu..skrg ni pun kecoh ngn influenza..hehehe

    ReplyDelete
  2. salam...sabo jela.bykkan berehat ek. huhu..

    ReplyDelete
  3. to al falah:
    tak dak lar sebahaya h1n1..

    to anonymous:
    terima kasih..huhuhu

    ReplyDelete
  4. salam...camne skrg, dah berkurang ke bintik2 merah versi kecik tu?? kalo x nanti cuba try sapu ngan bedak sejuk n kena bykkan minum air..

    ReplyDelete
  5. to anonymous:
    sudah,saya sapu ubat yg doctor bg, ala2 ubat sejuk gak lar...siap minum air kelapa lg sampai tak lalu dah minum air kelapa...skrg getting better, just tunggu ruam2 tu hilang..

    ReplyDelete